menuicon

Kilpailu-
kalenteri 2018 on julkaistu

Katso kilpailut täältä

Tervetuloa Suomen kartingliiton sivuille!

Olemme mukana monenlaisessa toiminnassa yhdessä jäsenseurojemme kanssa. Toiminta Karting liitossa perustuu vapaaehtoistyöhön, jossa liiton toimihenkilöt eivät saa työstä erillistä korvausta. Toimintamme jakaantuu moneen eri osa-alueeseen, joita on kuvattu alla.

Karting - Aloita nyt

Uudistettu Karting - Aloita Nyt -opas aloittelijoille julkaistu maaliskuussa 2018. Opasta päivitetään jatkuvasti uusilla tiedoilla ja se on ladattavissa sähköisenä versiona. Voit ladata sen täältä.

Tuki ja palkitseminen

Suomen Kartingliitto tukee kansallisesti ja kansainvälisesti menestyneitä karting kuljettajia palkinnoin ja stipendein. Liitto valitsee vuosittain jäsenseurojensa järjestämistä pienten luokkien kansallisista kilpailuista mestaruussarjan. Muiden luokkien tulokset lasketaan SM-, SJM- ja CUP- sijoitusten perusteella. Palkittavat kuljettajat saavat mestaruusmitalit ja voittajat kiertopalkinnot stipendein.

Koulutus ja valmennus

Suomen Kartingliitto järjestää vuosittain yhdessä jäsenseurojensa kanssa koulutusta ja valmennusta kaikenikäisille kuljettajille.

Kuljettajatoimikunta

Kartingkuljettajatoimikunnan tehtävänä on lajin harrastajien asioiden ajaminen. Tarkoituksena on kuunnella ja koota kentän toiveita ja ajatuksia yhteen valmiiksi mietittyinä. Toimikunta on edistämässä lajin koulutusta, valmennusta ja lajin näkyvyyttä Suomessa. Pyrkimyksenä on lisäksi vaikuttaa kehittävästi kartingin laji- ja kilpailusääntöihin sekä kustannuksiin. Toiminnan keskeisenä tarkoituksena on avoimuus toimielimen ja jäsenistön kesken.

Ympäristöjaos

Suomen Kartingliiton ympäristöjaoksen pyrkimyksenä on auttaa moottoriratoja erilaisissa ympäristölupa-asioissa sekä muissa ympäristöön liittyvissä asioissa. Jaoksen yhteyshenkilöinä toimii Matti Salminen.
Yhteystiedot:

Suomen Kartingliitto ry